Skip Ribbon Commands
Skip to main content
24.02.2019

KAHRAMAA, QEWC, and Chubu Renew Partnership

In the presence of H.E. Mr. Saad Sherida Al-Kaabi, the Minister of State for Energy Affairs, Qatar General Electricity and Water Corporation (KAHRAMAA), Qatar Electricity and Water Company (QEWC), and Japanese Chubu Electric Power Company signed the 6th renewal of the memorandum of understanding (MoU) of ‘The Partnership Project’.

The MoU was signed at Qatar Petroleum Headquarters by KAHRAMAA President H.E. Mr. Essa bin Hilal Al Kuwari, QEWC Managing Director and General Manager Mr. Fahad Hamad Al Mohannadi, and Mr. Satoshi Onoda, President of Power Generation Company - Chubu Electric Power.

The signing was also witnessed by Chubu Electric President and Director of Mr. Satoru Katsuno.

Under the terms of the renewed MoU, KAHRAMAA and Chubu will continue to work together on substation issues, learning & development of human resources and general safety management, and smart meter & customer service. While QEWC and Chubu will continue to work together on the promotion of environmental protection and on the improvement of safety management and maintenance quality. The agreement also places emphasis on cooperation and the exchange of expertise in the field of human resources.

The partnership project consists of two working groups: one for the power system between KAHRAMAA and Chubu; and the other for generation technology between QEWC, and Chubu.

KAHRAMAA, QEWC, and Chubu commenced the Partnership Project in order to contribute to the further development of Qatar, through cooperation and advice in the electricity sector.


Back To All News
×

Call Center 991

​Our KAHRAMAA call center is available to assist you with general information concerning your bill payments, new and current connections. It is a 24 hours electricity and water emergency and response center; you can report your problem or concern and follow up the progress of the response.
The 991 call center uses an auto-response system to help you minimize queuing time on the phone and speak to a call center agent. You must have your electricity and water number ready to use this service.

Call 991, KHARAMAA's 24/7 Electricity and Water Emergency and Incident help line; the Call Center opens 24 hours a day, 7 days a week.

مركز الاتصال 991

​يعمل مركز اتصالات كهرماء لتزويدك بمعلومات عامة تتعلق بدفع فواتيرك، والتوصيلات الجديدة والحالية، ويعمل المركز على مدار الساعة للاستجابة لطوارئ الكهرباء والمياه. يمكنك الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض و تتبع إجراءات الاستجابة.
يطبق  مركز الاتصال 991 نظام نظام الرد التفاعلي (IVR)، ليساعدك على تقليل وقت الإنتظار على الهاتف والتحدث مع مشغل البدالة. ويجب أن يكون رقم الكهرباء والمياه في المتناول ليمكنك استخدامه أثناء الاتصال. ويعمل موظفو خدمات المشتركين في خدمتكم خلال ساعات الدوام من السبت إلى الخميس من كل أسبوع.
إتصل بـ 991، مركز الإتصال لطوارئ الكهرباء والمياه الذي يعمل 24 ساعة/ 7 أيام، على مدار الأسبوع.

×

خدمة "الوتس اب " 30303991

أطلقت كهرماء خدمتها الجديدة والمميزة على برنامج التواصل الاجتماعي " الوتس اب" على الرقم "30303991" لتعزيز جسور التواصل بينها وبين مشتركيها، بحيث يستفاد عبر هذه الخدمة من مزايا السرعة في ارسال الملاحظات والإجراء . فقد طبقت هذه الخدمة لتساعدك في الإبلاغ عن أي مشكلة أو عارض والتقاط الصور للمشكلة وارسالها بشكل سريع.